Euroweek- dzień trzeci- wycieczka do Pragi

Pobudka dzisiaj była o godzinie 5.30, ale daliśmy radę! O godz. 7.00 byliśmy już w autokarze, a od 11.00 zwiedzaliśmy Pragę. Poznawanie Pragi rozpoczęliśmy od klasztoru na Strahovie.

Następnie zachwyciło nas Muzeum Miniatur, które prezentuje twórczość Anatolija Konienko. Muzeum oferuje 40 eksponatów, które można zobaczyć tylko przez soczewki powiększające. To m.in.model Wieży Eiffla (3,2 mm), karawana wielbłądów przechodząca przez ucho igielne, portret Czechowa namalowany na połówce makowego ziarenka oraz kopie obrazów znanych mistrzów.

Mieliśmy okazję obejrzeć z punktu widokowego Pragę, a zwłaszcza wieżę Rozhledna- wybudowaną na wzór wieży Eiffla. Przeszliśmy przez najstarszy plac w mieście, który dał początek Pradze. Widzieliśmy Loretę - kompleks budynków sakralnych, których centralnym punktem jest domek loretański projektu wloskiego architekta Giovanniego Orsi. Następne kroki skierowaliśmy na Plac Hradczański. Obejrzeliśmy Hradczany, Złotą Uliczkę, katedrę św. Vita, zamek, dzielnicę z budynkami dyplomatycznymi.

Nasze siły zregenerował pyszny trzydaniowy obiad w restauracji Profesni dum. Po posiłku widzieliśmy Mur Lennona, wyspę Kampa. Spacerem przeszliśmy przez Most Karola, podziwiając panoramę Pragi i Vełtawę. Następnie obejrzeliśmy zegar Orloj i Rynek Staromiejski,

Mieliśmy okazję kupić pamiątki na Praskim Kiermaszu, a potem spacerem przeszliśmy przez Vaclavskie Namesti na Dworzez Główny, skąd niestety już musieliśmy wrócić do ośrodka “Aleksander”.

Wycieczka do Pragi była niesamowitym przeżyciem, zwłaszcza że towarzyszyli nam Greta (wolontariuszka z Armenii) i Reven (wolontariusz z Indonezji). Pani przewodnik Katarzyna Polakova ciekawie opowiadała o Pradze. Nie przeszadzały nam zupełnie inne wycieczki, ponieważ doskonale słyszeliśmy opowieść pani przewodnik dzięki zestawom słuchawkowym.

Już czekamy na następny wspaniały wyjazd!